Erasmus+ Σχετικά με το πρόγραμμα

 2015 – 2017

Δράση ΚΑ2-  Στρατηγικές Συμπράξεις στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης 

Action KA2- Strategic Pantnerships in School Education

ΘΕΜΑ: Getting to know, sharing and enjoying

our cultural heritage

Συνεργασία των σχολείων     –   Collaborating schools

8ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης – Ελλάδα

CPI O Cruce- Ισπανία,

ITI RIGHI-Ιταλία,

ZSO nr 1 w Chorzowie-Πολωνία,

Colegiul National Unirea- Ρουμανία και

Stokeinteignhead Primary School-Αγγλία

   During the last decades we have witnessed such tremendous progress in technology and science that it has influenced all aspects of our lives, both professional and personal. With the ubiquitous Internet available at almost all places in the world at the touch of our fingers of our phones, computers or tablets we have access to all information we can possible require at any time. We have created Cyberspace where we have moved many, if not the majority, aspects of our lives: work, education, entertainment, banking or business, to name but a few.       Technology has redefined our ideas of what art, literarure or film are.  Also, it has dramatically changed the way we live and study. However, we cannot dismiss our cultural heritage ,as it plays an important role in our lives and constitutes what we are as individuals and nations. We therefore should explore the opportunities technology/ science provides to improve the quality of our lives, how it enhances our education/ business and how it helps to preserve our cultural heritage.

Cultural Heritage is an expression of the ways of living developed by a community and passed on from generation to generation, including customs, practices, places, objects, artistic expressions and values. Cultural Heritage is often expressed as either Intangible or Tangible Cultural Heritage (ICOMOS, 2002).

Digital technologies are embedded in leasure, work and people’s life but they are not being fully exploited in education and training systems across Europe. The potential benefits of the digital revolution in education are multiple, schools should create a  framework  to introduce innovative learning and teaching practices and this will be done  through  improving teachers’ competences to implement innovative teaching approaches.

We plan to build up a partnership among schools in which through the collaboration will promote among teachers professional values and attitudes like reflective practice, autonomous learning, collaboration with colleagues and parents, engagement in research and innovation as a way to acquire new skills , and an involvement in the development of the whole school.

   Κατά τις τελευταίες δεκαετίες η τεράστια πρόοδος στην τεχνολογία και την επιστήμη έχει επηρεάσει όλες τις πτυχές της ζωής μας, τόσο επαγγελματικά όσο και προσωπικά. Με την διαθεσιμότητα του Internet σχεδόν σε όλα τα μέρη του κόσμου, με ένα πάτημα στα τηλέφωνα μας, στους υπολογιστές ή στα  tablets μας έχουν πρόσβαση σε οποιαδήποτε πληροφορία ανά πάσα στιγμή. Έχουμε δημιουργήσει τον Κυβερνοχώρο, όπου περάσαμε πολλές, αν όχι την πλειοψηφία των πτυχών της ζωής μας: την εργασία, την εκπαίδευση, την ψυχαγωγία, τις τράπεζες ή τις επιχειρήσεις, για να αναφέρουμε μόνο μερικά. Η τεχνολογία έχει επαναπροσδιορίσει τις ιδέες μας για το τι είναι τέχνη, λογοτεχνία ή κινηματογράφος. Επίσης, έχει αλλάξει δραματικά τον τρόπο που ζούμε και μελετούμε. Ωστόσο, δεν μπορούμε να διαγράψουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά, η οποία καθορίζει αυτό που είμαστε ως άτομα και ως έθνη. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να διερευνήσουμε τις δυνατότητες που μας παρέχει η τεχνολογία/ επιστήμη για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής μας, τον τρόπο με τον οποίο ενισχύει την εκπαίδευση/ την επιχείρησή μας και πώς συμβάλλει στη διατήρηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Η Πολιτιστική Κληρονομιά αποτελεί έκφραση του τρόπου ζωής που αναπτύχθηκε σε μια κοινότητα και πέρασε από γενιά σε γενιά, και περιλαμβάνει τα έθιμα, τους τόπους, τα αντικείμενα, τις διάφορες καλλιτεχνικές εκφράσεις και τις αξίες. Πολιτιστική Κληρονομιά συχνά εκφράζεται είτε ως άυλη είτε ως υλική  (ICOMOS, 2002).

Οι ψηφιακές τεχνολογίες αποτελούν κομμάτι του ελεύθερου χρόνου, της εργασίας και της ζωής των ανθρώπων, αλλά δεν αξιοποιούνται πλήρως στα συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης σε ολόκληρη την Ευρώπη. Τα πιθανά οφέλη της ψηφιακής επανάστασης στην εκπαίδευση είναι πολλαπλά, τα σχολεία θα πρέπει να δημιουργήσουν ένα πλαίσιο για την εισαγωγή καινοτόμων μεθόδων μάθησης και διδακτικών πρακτικών και αυτό θα γίνει μέσω της βελτίωσης των ικανοτήτων των εκπαιδευτικών να εφαρμόσουν καινοτόμες διδακτικές  προσεγγίσεις.

Τα παραπάνω σχολεία σχεδιάζουμε να συνεργαστούμε για να προωθήσουμε επαγγελματικές αξίες και στάσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών, όπως η αναστοχαστική πρακτική, η αυτόνομη μάθηση, η συνεργασία με τους συναδέλφους και τους γονείς,  η σύνδεση της έρευνας και της καινοτομίας, ώστε να αποκτήσουν νέες δεξιότητες και συμμετοχή στην ανάπτυξη ολόκληρου του σχολείου.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s